Kaj sploh je Chip tuning ?

Je nadgradnja oziroma modifikacija krmilnih signalov, ki jih elektronski krmilnik motorja pošilja motorju. Gre za optimizacijo signalov, s čimer dosežemo boljši izkoristek in boljše delovanje motorja. Ta način tuninga je možen izključno pri sodobnih motorjih, ki uporabljajo elektronsko krmiljenje vbrizga (starejši so imeli mehansko krmiljenje). V poštev pridejo torej turbodizelski JTD, HDI, TDCI, DITD, D, CDI, DCI, TDCI, TDI… in bencinski “injection” motorji.
Proizvajalec vozila vgrajuje v vozila v resnici močnejše motorje, kot je to potrebno. To proizvajalcu omogoča večje serije proizvodnje za modele z različnimi nominalnimi močmi (naprimer VW model 1.9 TDI z 90/110 KS), pa čeprav imajo v osnovi vsi enak motor. Ta rezerva je določena obenem tudi zato, da motor ustreza določenim ekonomskim (zavarovanje), ekološkim, podnebnim in ostalim zahtevam. Ustrezati pa mora tudi nešteto najrazličnejšim voznikom.

Kakšna je razlika med čip tuningom s preprogramiranjem in čip tuningom z vmesnikom (t.i. “tuning box”)?

Pri preprogramiranju se serijski krmilni program motorne elektronike zamenja z modificiranim, tuning programom. V večini primerih je s sodobno tehnologijo naš poseg 100% reverzibilen in neopazen tudi z diagnostičnim testerjem. Pri preprogramiranju modificiramo več parametrov delovanja motorja, poleg količine goriva med pomembnimi tudi maksimalni dovoljen tlak turbine.
Vmesnik ali tuning box pa je samostojna krmilna enota, ki se vgradi med krmilno enoto motorja in sistem za vbrizgavanje goriva. Vmesnik prestreže krnilne signale, jih obdela in modificirane pošilja naprej. Montaža je ponavadi izredno enostavna, prav tako je možna premontaža na drugo vozilo. Montaža ne pušča nobenih sledi, je 100% reverzibilna. Z vmesnikom se ne dviguje maksimalnega tlaka turbine, v večini primerih se podaljša signale in s tem čase vbrizga goriva motorja pod obremenitvijo in sicer direktno na injektorjih.

Koliko časa traja chip tuning preprogramiranje?

Odvisno od tipa vozila, vendar normalno cca 2 ure. Če se meri tudi moč prej/potem, potem dodatno 1 uro. Tuning nekaterih vozila lahko traja tudi več časa – običajno na to boste opozorjeni.
Za čas trajanja tuninga vam lahko brezplačno ponudimo nadomestno vozilo.

Kako poteka vgradnja vmesnika RAPID?

Izdelki, ki jih ponujamo mi, so razviti tako, da so uporabniku kar najbolj prijazni. To pomeni, da je samostojna vgradnja s pomočjo slovenskih navodil z logičnim tekstom in barvnimi fotografijami enostavna in primerna praktično za vsakogar.
Vse poteka brez lotanja ali posega v motor, največkrat gre samo za poiskanje pravega kablovja na injektorjih (s pomočjo fotografije to ni noben problem) ter namestitev vmesnika, ki ima identične originalne priključke.
Če bi imeli pri vgradnji morda kakršenkoli problem, smo dosegljivi po emailu in mobilnem telefonu.

Ali chip tuning vpliva na življenjsko dobo motorja?

Izdelki, ki jih ponujamo mi, so razviti tako, da nikoli ne presegajo in niti ne dosegajo meje zmogljivosti motorja in ostalih komponent (menjalnik, sklopka…).
Praviloma naš tuning na življenjsko dobo torej ne vpliva, saj je le-ta doba odvisna predvsem od načina vožnje, tako pri serijskem kot pri tuniranem vozilu.
Priporočljivo je, da se hladnega motorja ne obremenjujete – vozila ne priganjajte v višje obrate dokler se motor ne segreje na delovno temperaturo (enako velja za serijska vozila). Ponavadi je to vsaj 5-10 minut po štartu hladnega motorja.
Priporočljivo je tudi, da po športni vožnji motorja ne ugasnete takoj, ampak zadnjih par kilometrov vozite umirjeno.
Upoštevajte redne intervale menjave motornega olja in servis vozila.

Je povečanje moči opazno?

Tako je. Povečanje moči je efektivno že takoj po vgradnji. Močno povečanje vlečnega momenta za 20%-30% povzroči boljšo dinamiko motorja že v nizkih obratih. V povprečju imate pri pospeševanju kar nekaj sekund prednosti pred serijskim vozilom.
Pri nekaterih novejših avtih pa je za poln učinek tuninga potrebno prevoziti tudi nekaj 100 km po modifikaciji, da se motorna elektronika sama optimalno nastavi. Tako včasih rezultat na merilnih valjih takoj po modifikaciji ne pokaže celotnega prirastka zmogljivosti.

Ali je potrebno pogosteje voziti na servisne preglede?

Intervali med pregledi ostanejo enaki kot pri serijskem vozilu, priporočljiva je le nekoliko bolj pogosta menjava sintetičnega olja.

Ali je zaradi povečanja moči potrebno spremeniti podatke v prometnem dovoljenju?

Načeloma je potrebno vsako spremembo na vozilu prijaviti (recimo aluminijasta platišča, nov športni volan itd.). Za nekatere izmed naših izdelkov so na voljo dokumenti za pridobitev homologacije (za doplačilo), ostali proizvodi so razviti za uporabo na dirkališču.

Ali se končna hitrost poveča?

V povprečju se končna hitrost poveča za 5 – 15 km/h, kot posledica večjega momenta in s tem lažjim premagovanjem sil upora.
Elektronska omejitev navišje hitrosti vozila (če je prisotna) se dvigne ali odstrani na željo stranke.

Kako je z garancijo proizvajalca avtomobila?

Uradno vsak poseg v elektroniko motorja avtomatsko prekine garancijo. Posegi, ki jih opravimo mi so v večini primerih očem in servisnim testerjem neopazni. Praviloma z uveljavljanjem garancije tako ni problemov, če pa želite, vam pred obiskom serviserja naložimo nazaj vaš serijski program (vsi originalni programi se hranijo v arhivu).

Kako se obnese pri avtomatskem menjalniku?

Avtomatika se samodejno prilagodi novim nastavitvam, pri modelih z občutljivejšimi menjalniki naredimo neliko manj močno predelavo.

Kako je s porabo goriva?

Pri enakem načinu vožnje se zmanjša poraba za približno 0,5 litra. Zaradi večjega vlečnega momenta in rahlo povečanega tlaka se še posebno v srednjem območju vrtljajev doseže izboljšanje teka motorja. Zato se lahko vozi eno prestavo višje kot prej in s tem prihrani na gorivu. Pri pretežni vožnji v višjih obratih kjer dosežete večjo moč, pa se v povprečju poraba zviša za 0,5 litra.
Glede na odziv strank lahko trdimo, da kljub bolj dinamični vožnji kot pred tuningom, poraba v povprečju ostane enaka.